nostalgi innehållande för lite sömn

Älskar dagar som dessa, dagar då jag faktiskt tar mig för och gör saker jag tänkt göra. Min dag startade kring 10, då jag steg upp från min varma, sköna säng. Redan då kände jag att denna dag skulle vara nåt.. annorlunda. Jag åt frukost och gick sen ut och gick. Tanken slog mig att nu jävlar ska jag inte gå min vanliga, tråkiga runda, nu ska jag gå nåt nytt. Så jag gick upp till skogen av någon anledning. Gick ut mot lillakåge, sommarens originalfestställe. Det som säkert en gång var ett utmärkt vindskydd och en grillplats har förvandlats till ett suparställe. Tyvärr, ellernåt (A) Glassplitter, mosade ölburkar och klotter skvallrar om att ungdomarna härjat där, och inte bara en gång. Blev hursomhelst jättenostalgisk och ville bara sitta där och drömma mig tillbaka i evigheter, dock började jag frysa efter ett par sekunder... Så det var bara att traska vidare. Gick ner, ut ifrån skogen och jag möts jag av? jo, min förskola. Mindre nostalgisk? nä.
Fortsatte min vandrig hemåt och såklart skulle jag gå förbi det ställe där vi tog 9b-bilden, helklassbilden från när vi var ute i skogen och körde snörugby osvosv. MINDRE NOSTALGISK? nä.

Väl hemma stretchade jag (shhhh!) för att sedan dammsuga mellanvåningen. Sen var jag råsugen på att gymma (vilket jag förresten varit hela veckan), så jag började ringa runt till mina bekanta och höra mig för om det var läge att jag for ensam eller....... Jag fick många nitar, ända tills jag lyckades övertala kurr =) Då dök det upp ett problem; hur fan skulle jag ta mig till hamn? bussen gick inte förrän om en timme, moppen är undanställd och mina föräldrar jobbade. Well, jag hade inte så mycket till val om jag ville umgås med joar & gymma. Sagt och gjort, jag hoppade på min kära cykel och trampade iväg. Gymmet blev icket seriöst men det var nice ändå =)

När jag kom hem några timmar senare var det dags för mig att göra mat. Mamma hade bett mig göra något nytt, av något nytt recept hon hittat i norran och i vanlig ordning var den nya, oprovade maträtten ingen höjdare.
En dusch, hårfön & plattång senare var jag redo att börja dra mig mot hamn igen, fast denna gång med buss. Vi gick till anna, drack några öl och chillade sen litegranna sådär =) 

↓ Vacuumsugning, känn på dendu ↓


  
Så nu sitter jag här, har skrivit en massa onödigt i bloggen som ingen ändå kommer orka läsa.
Imorgon äre matchsamling kl 10 på kaplan, så nu äre dags för sängen. pusshej!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Gumman, du har en läsare! ;) Men gud så mysigt att gå förbi där vi tog 9b bilden..miss :(

2007-11-03 @ 13:42:56
URL: http://veronicanordlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0