snowdrops keep fallin' on my head (A)

image78


Det ser ut som att det snöat hela natten här och det snöade även en bra stund inpå dagen. Åh, jag blir så... harmonisk av snöfall. Om sommrarna är jag helt säker på att jag hatar snö, men nu är jag definitivt inte lika säker längre. Det är faktiskt ganska vackert. Självklart finns det negativiteter med snö, på samma sätt som det finns det med allt. Jag uppskattar det iaf nu, för tillfället =) Än är det ju inte snöstorm eller 30 grader kallt ute, så det är bara att njuta ;D

Jag och mamma bestämde oss att vi på vår lediga dag skulle baka lussekatter. Sagt och gjort, vi drog igång baket. Jag är nu en erfarenhet rikare; Lussebullsdeg är inte god =( bara kletig och ont-i-magen-givande. Suck, haha.
Nu känns det som att julen inte är lika långt borta längre iaf, när det luktar saffran i hela huset. muuuumsss

Sen satte jag mig och läste halva min engelskabok, som vi ska ha gjort till på fredag. När det var gjort var det bara att gå vidare till nästa skolarbete, nämligen kommunikationen. Vi har prov imorgon om grupper, känns lite smått... drygt. Tänker man efter och använder "sunt bonnförnuft" (citerat mor min) så kan man det. Det faller sig så självklart, vi tänker egentligen inte på hur man skapar en bra grupp eller att det finns positivt grupptryck. Det bara finns där.

Har många gånger funderat på vad dendär kursen ska vara bra för, vi kan ju som... redan allt. Vi är ju mitt uppi det.
Har kommit fram till att den måste vara något slags... instrument till att göra oss medvetna om saker och ge oss möjligheten att påverka dem. Hursomhelst är den snart över, efter jul byts den ut mot datakunskap =O Ska bli... spännande. Haha.

Middag nu, mammas hemgjorda köttbullar och traditionell potatis =) puss och kram gummiram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0