tandläkarpass

image48



Jag förstår inte hur man kan vilja bli tandläkare eller tandsköterska. Gräva runt i människors munnar dag ut och dag in i ett kanske lite väl upplyst rum med gammal countrymusik strömmande ut ur radiohögtalarna. Nej usch. Ja, detta kom jag underfund med imorse då jag slog mig ner i tandläkarstolen klockan 08.20. Jag fick iallafall bekräftat att jag inte har några hål och att läget är lugnt =) Skönt! 

Efter tandläkarbesöket hoppade jag på en buss som tog mig in till stan, varpå jag styrde stegen mot polisstationen. Där möttes jag av en söt liten tant som sa hur jag skulle göra för att få mig ett pass osv. Kort togs och allt gick precis vägen, ända tills jag kom till punkten då det hela skulle betalas. Jag höll på att falla baklänges när hon krävde mig på fyra hundra riksdaler. Jag fattade ingenting, så förbannat dyrt för ett litet bevis på att jag är jag :O jävla sverige.

Sen gick jag på stan en stund eller två, dock köpte jag inga kläder ellerså eftersom att det blir shopping i umeå på torsdag : ) .. och "lan" ons-tors, fastän det kommer sluta med att vi slutar där vid midnatt nångång, om inte ännu tidigare.



image49


Är det någon som har förslag på någon god, enkel och snabb middag till mig och min far idag? =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0