etik&moral

Nu på morgonen har vi som går specialidrott innebandy, tennis och ridning lyssnat på en föreläsning av skolpastorn om etik&moral. Ska jag vara ärlig så visste jag knappt vad begreppen innebär. Dock vet jag nu att etik är tankar kring vad som är rätt och fel och moral är handlingarna grundade på tankarna... typ? haha, jag låter som värsta blondien, men det står jag för  ; ) Vi fick lyssna på en berättelse där en grevinna blivit mördad för att hon varit otrogen mot sin överkontrollerade man, vilket vi sedan skulle diskutera. Vems fel var det att grevinnan dog? Jag, joel, frida, bean och olle hade en lång, livlig diskussion om detta, och ändå kunde vi inte komma överens ^^ haha, det var nästan lite roligt att inse vilka mansgrisar det finns i dagens samhälle  : O

Nu står datakunskapsprov på schemat, sen lunch med sännie och sen se på lite sagoredovisningar och sedan till campus för innebandyuttagning till de nya ettorna. Justja, jag var just förbi våran älskade syvkonsulent; kvinnan jag har sagt till, åtskilliga gånger, att jag ska hoppa av innebandyn. Trots det frågade hon om igen om jag tänkt över det hela och varför jag vill göra det, samt att jag tydligen inte får något betyg after all. Hon svamlar ju värre än joar själv ; ) jag fattar ingenting, hon är helt jävla tappad! jag kan lova att jag får ett till mail där det står "Hej! Har du hoppat av specialidrott innebandy? Du måste komma förbi mig och prata." ^^ åh, suck. dagens ungdom (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0