dissekering (varför i hela friden heter det så?)

Imorse på nkbn slängde våran lärare upp grishjärtan som vi skulle skära i. Jag tänkte att det inte skulle vara så farligt, vadå jag hade ju gjort det på ursviksskolan några år innan. Jag stoppade in fingrar här & där utan problem & jag har inget minne av att det luktade illa eller var så hemskt alls =S?
Det var då det.

Idag var det däremot betydligt vidrigare. Fyyyy vad blodig och slemmig och... huvva. Började känna mig lite vimmelkantig efter ett tag. Lukten, bara den! Inte för att jag har känt lukten av någon död människa, men den måste hursomhelst vara liknande dendär. Jag fixade inte ens att stoppa in fingret i artärerna och venerna och känna efter hur det kändes. Huu, jag får rysningar bara av tanken. Och ett grishjärta är tydligen exakt likadant som ett människohjärta, förutom att det är helt oförstört. Att jag har en såndär vidrig, illaluktande klump inne i mig får mig bara att vilja kräkas (helst kräkas upp dendär klumpen.... dock skulle jag ju inte överleva då men) huvva!

Är denna förändring ett tecken på att jag börjar bli gammal och kinkig eller klokare? -.-

Kommentarer
Postat av: identity

haha uhh, men du.. ditt hjärta luktar nog inte så mkt nu eftersom du lever? :P

2008-11-21 @ 22:52:29
URL: http://identity.blogg.se/
Postat av: anna

svar: hihi tackar=)



och btw, det här med att skära i kroppsdelar har jag aldrig rkt fattat vinkeln av=s

2008-11-22 @ 11:43:21
URL: http://an0rdlund.blogspot.com/
Postat av: Helle

Fy och ursch!

Ska jag berätta en hemlis ;) att om man skär i ett hjärta som har legat att tag så har blodet hunnit levra sig. Haha, och vet du vad det blir då...blodpudding ;D

2008-11-25 @ 12:59:00
URL: http://travgalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0