Spikmatta - skönt?



6000 taggar rakt in i ryggen. Lät det skönt?


Nej, det tyckte inte jag heller. Men mamma som använder den dagligen snackade massor om dess positiva effekt av välmåendet. Hon hade mindre ont i kroppen oså. Och eftersom att jag är lite sne i kroppen och musklerna och allt vad det nu är, så tänkte jag ge det ett ärligt försök. Så ikväll, nu såhär innan träning, tänkte jag att jag måste ju prova nångång och det är nog inte helt fel att vara varm i musklerna före träning. Kan väl meddela att jag har sneglat på den tidigare men varit lite småskraj för smärtan jag visste skulle komma.
Första 10 minutrarna ville jag bara bort från den. Smärtan var inte outhärdlig, men fan närapå. Resterande 15 upplevde jag bara värme och hjärtslagen i ryggen. När det var dags att sätta sig upp igen kändes det nästan som att piggarna hade karvat sig in i huden och därför skulle följa med upp. Men icket, dom lämnade mig. Dooock med en enorm smärta. Första minuten efteråt ville jag typ nästan skrika, så ont gjorde det. Ondare än det gjorde första 10 minutrarna. Jag var knallröd över hela ryggen och hade djupa märken efter alla piggar. Nu såhär en dryg halvtimme efteråt är det bara skönt, och jag känner hur mjuka mina muskler är. Skönt må jag säga! .. after all

Kommentarer
Postat av: Helle

Eeh, det där lät ju typ farligt :P

2008-10-27 @ 19:23:33
URL: http://travgalen.blogg.se/
Postat av: identity

hahaha va fan :S :S :S :S usch :O

trodde det bara var galningar som höll på med spikmattor :P

2008-10-27 @ 19:31:57
URL: http://identity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0